Naše služby
Poradenství vnímáme komplexně, proto našim klientům vždy doporučujeme i komplexní přístup v postupných krocích. Jedině tak lze dosáhnout významné změny.
Analýza
Zajistíme vám analýzu dopadů (analýza uhlíkové stopy, benchmark ESG dat, aj.) a analýzu rizik (finanční rizika, analýza green deal, aj.)
Strategie udržitelnosti
Nastavení cílů udržitelnosti, strategie udržitelnosti a klimatické neutrality, implementační plán
ESG Reporting
Zkrácená zpráva o výkonnosti ESG, report udržitelnosti dle metodiky, příprava na ESG rating
Komunikace
Vzdělávání
Pomoc k udržitelné firmě
Náš přístup k poradenství
Postup spolupráce
1.
Spolupráce s managementem
Ve spolupráci s vedením si stanovíme, jaká jsou jejich očekávání a ambice vzhledem k větší firemní udržitelnosti. Následně společně rozhodneme, co musí být učiněno. Určíme si motivační systém, stejně jako osoby zodpovědné za rozpočet i plánované kroky. CEO a management se musí zavázat, že umožní a podpoří aktivity, který povedou celou společnost k vytyčeným cílům.
2.
Provedení analýz
Nejprve zjistíme požadavky a očekávání stakeholderů na činnost firmy. Definujeme, v čem společnost nejvíce pomáhá a škodí lidem a životnímu prostředí. Výsledky porovnáme s udržitelnými aktivitami konkurence a s trendy v odvětví. Jako výstup obdržíte tzv. Zelený audit, dokument, který shrnuje vaši aktuální firemní udržitelnost, porovnává ji s konkurencí a je podkladem pro další kroky.
3.
Sestavení strategie
Na základě analýz přesně určíme, čemu by se firma měla věnovat, aby se stala udržitelnější. S ohledem na získaná fakta a data stanovíme měřitelné cíle, metriky i konkrétní kroky pro nadcházející období.
4.
Implementace změn
Postaráme se, aby vše nezůstalo jen na papíře. Podnítíme všechny zúčastněné, aby se kýžená opatření skutečně provedla. Ať už se jedná o realizaci úspor, CSR projektů či jiných definovaných cílů, vždy si můžete být jisti, že se naplánované změny stanou realitou.
5.
Nefinanční reporting
Vyjasníme si, co se bude reportovat, jak a pro koho. Shromáždíme data z realizovaných projektů a v CSR reportu vyhodnotíme jejich úspěšnost i celkovou udržitelnost firmy. Zajistíme audit správnosti od třetí strany pro získání certifikací a scoringu za firemní udržitelnost.
6.
Plán komunikace
O zavedených změnách je potřeba dát vědět jak interně, tak veřejně. Vyjasníme si, co, komu a jak ohledně udržitelnosti komunikovat. Následně sestavíme komunikační plán, který obsahuje všechna doporučení, formu sdělení i mediální kanály. Výstupy poslouží pro úspěšné budování vaší firemní kultury a pro marketingové účely.
Metodiky, se kterými pracujeme
B-Corp
Brain-based Coaching
Common Shared Value (CSV)
Deutcher Nachtahaltigkeitskodex
Global Reporting Initiative (GRI)
Green Brands
People, Planet, Profit
Score4more
Sustainable Development Goals
TTI: Hodnocení osobností metodou DISC
UN Global Compact