
Zpráva o udržitelnosti díl: Co by měla obsahovat?
Můžeme se setkat se CSR reporty shrnujícími dobročinné aktivit, jinde narazíme na stovky stran textů a tabulek a jsou i reporty o pár infografikách na několika listech. Jak by měl tento dokument…
Mezinárodní iniciativa Science Based Targets (SBTi) nedávno představila návrh nové verze svého uznávaného Net Zero Standardu. který firmám umožňuje stanovit vědecky podložené cíle pro snižování uhlíkové stopy – a to způsobem, který účinně přispívá k udržení každoročnímu nárůstu globální teploty pod hranicí 1,5 °C.
Na základě konzultací s odborníky připravila SBTi aktualizaci, která má firmám pomoci lépe se vyrovnat s realitou – především s obtížemi při snižování emisí v hodnotovém řetězci (Scope 3).
Navrhované změny mají za cíl zrychlit dekarbonizaci firem prostřednictvím čtyř hlavních směrů:
Právě Scope 3 tvoří často největší část uhlíkové stopy firmy – a zároveň jeho měření bývá ze všech emisí nejkomplexnější. Nový návrh poskytuje firmám větší flexibilitu a možnost zaměřit se jen na oblasti s nejvýznamnějším dopadem.
Standard nově umožní získat uznání za investice, které přesahují přímou činnost firmy. Patří sem i možnost formálního uznání společností, které investují do zmírňování emisí mimo svůj hodnotový řetězec (Beyond Value Chain Mitigation – BVCM), a zavedení prozatímních cílů pro odstraňování emisí.
Návrh standardu zavádí požadavky na hodnocení a komunikaci pokroku v plnění cílů, což má zvýšit odpovědnost a ocenit ty společnosti, které si v dekarbonizaci vedou dobře.
SBTi si uvědomuje, že ne každá firma startuje ze stejné pozice. Proto návrh počítá s:
Návrh standardu je momentálně otevřen k veřejné konzultaci až do června 2025. Firmy tak mají jedinečnou příležitost zapojit se a ovlivnit podobu finálního znění.
Aktualizace Net Zero Standardu od SBTi není pouhou formalitou. Je to signál, že se očekávání od firem v oblasti udržitelnosti zpřesňují a zpřísňují. Společnosti, které své strategie udržitelnosti opřou o SBTi cíle již nyní, získají nejen reputační výhodu, ale i větší odolnost vůči budoucím regulačním změnám. Přečtěte si, jak například Zentiva díky své strategii udržitelnosti dokázala zefektivnit své provozní náklady v naší případové studii.
Pomáháme firmám, jako je Zentiva, knihkupectví Martinus, Centropen, Heureka nebo Kofola, dosáhnout jejich ESG závazků a stát se lídry v udržitelnosti. Poskytujeme služby od analýzy dvojí materiality, výpočet uhlíkové stopy po ESG report, strategii udržitelnosti a komunikaci. Řešení vždy přizpůsobíme vašim individuálním potřebám.
Pokud hledáte partnera, který vám pomůže dosáhnout vašich cílů v oblasti udržitelnosti a podpoří váš růst, jsme tu pro vás. 👉 Kontaktujte nás ještě dnes.
Můžeme se setkat se CSR reporty shrnujícími dobročinné aktivit, jinde narazíme na stovky stran textů a tabulek a jsou i reporty o pár infografikách na několika listech. Jak by měl tento dokument…
Udržitelnost a ESG pomalu přestává být volbou a stává se nutností. Svou roli zde hrají i finanční manažeři. Proč se ESG stává klíčovým faktorem v rozhodování investorů a bank? A jaké důsledky to má…
Společenská odpovědnost ve firmách začíná právě prací na zkvalitnění firemní kultury. Bývá to první důležitý krok směřující k jejich vyšší udržitelnosti. Společenská odpovědnost a firemní kultura…