Jak pracovat s ESG a neutopit se v klišé
ESG a udržitelnost se během pár let stala významnou součástí každé firmy. Stále však existuje řada přístupů, nástrojů a cest, jak se k tématu postavit. Začátky tak mohou být strastiplné, seberou firmě…
Ruku na srdce, komu z majitelů malé nebo střední firmy se chce měnit zajetá pravidla s vedením firmy i dlouhodobě nastavené procesy? Většina podnikatelů se zcela logicky drží zajetých stereotypů a pokud nenarážejí na otevřený protest většiny zaměstnanců, zákazníků nebo nezájem trhu, necítí potřebu k transformaci.
Loňský rok naprosto všem organizacím uštědřil úder, který nešlo a stále nelze ignorovat. A protože tato současná krize je hlavně o lidech a jejich zdraví, způsobila pandemická opatření, nutnost provést neplánovanou revizi komplexního chodu a řízení firem. A to zejména firemní kultury, kvality a srozumitelnosti nastavených procesů, schopnosti managementu delegovat a kontrovat týmy na dálku, zdravého finančního řízení, udržitelnosti služby či produktu, vztahu s partnery a zákazníky, formu prodeje a našly by se i další oblasti, kterým dnešní krize ve firmách nastavila zrcadlo.
Pokud si ještě stále myslíte, že vaši zaměstnanci dostali roční dovolenou z objektivních příčin, veškerá současná opatření ve firmě jsou jen nutné zlo a brzy se vše vrátí do zajetých kolejí, přestaňte snít a začněte se dívat do reálné budoucnosti. To, co se loni v březnu nastartovalo, pouze urychlilo trend doby. Téma denně diskutované je např. práce na dálku. Pokud dnes nabízíte novým kandidátům při náborovém procesu benefity ve formě home office nebo flexibilní pracovní dobu jen za odměnu, zbytečně zavíráte dveře před talenty, kteří mohu vaší společnosti přinést novou hodnotu, nadání a odbornost a posunout vás do budoucnosti. Pro ně je flexibilita a nové formy práce samozřejmostí a podmínkou mnohdy hodnotnější než samotné finanční ohodnocení. Vám, majitelům a jednatelům firem tato situace staví novou výzvu.
Odborníci z oboru psychologie a futurologie zabývající se novými formami práce a podnikání upozorňují na fakt, že každá katastrofa v historii lidstva přinesla inovace. Ve Fair Venture jsme sepsali v šesti bodech zásadní změny, které podnikatelskou komunitu na celém světě s největší pravděpodobností čekají:
ESG a udržitelnost se během pár let stala významnou součástí každé firmy. Stále však existuje řada přístupů, nástrojů a cest, jak se k tématu postavit. Začátky tak mohou být strastiplné, seberou firmě…
Tradiční český výrobce nápojů Kofola vydal historicky první samostatný nefinanční report, na jehož tvorbě jsme se podíleli. Obsahuje veškerá ESG data o fungování firmy. To jí pomáhá definovat, kam se…
Zákazníci totiž bývají cenným zdrojem informací a nápadů, jaké inovace a změny od vaší společnosti očekávají. Musíte se jich ptát chytře a být otevřeni k jejich názorům. Globální pandemie i situace…