Zpráva o udržitelnosti: Jak naložit s hotovým reportem
Cílem mnoha firem je vydat nefinanční report. Tím to však nekončí. Dále by měla následovat řada aktivit na využití jeho potenciálu. Na to se často zapomíná, a to je velká škoda.
Jak vypadají naše ESG workshopy v praxi? Nedávno jsme měli příležitost uspořádat workshop na téma „Jak využít příležitosti a zvládnout požadavky ESG“ pro tým Ahrend a.s., který jako součást nizozemského výrobce nábytku Royal Ahrend, stojí před velkou výzvou – přizpůsobit se rostoucím požadavkům na ESG a udržitelná řešení ze strany svých zákazníků. Diskuze byla živá a bylo skvělé vidět, jak se o udržitelnost skutečně zajímají!
Na workshopu jsme se věnovali klíčovým oblastem ESG reportingu, včetně CSRD, analýzy dvojí materiality, Omnibusu, EU taxonomie a v neposlední řadě i samotnému sběru dat. Největší diskuzi vyvolala uhlíková stopa – jak ji správně počítat, kdy se logistika eviduje ve Scope 1 a kdy ve Scope 3 a jak pracovat s kvalifikovanými odhady, aby výpočty obstály při auditu.

Hlavním tématem, do kterého jsme se na workshopu ponořili hlouběji, byla cirkulární ekonomika. Mateřská společnost Royal Ahrend je v ní totiž velmi progresivní, což se promítá i do samotného DNA firmy. Příkladem mohou být tyto aktivity:
🔄 Modulární a cirkulární design – Nábytek se navrhuje tak, aby byl lehký, snadno rozložitelný a navržený podle zásad Ecodesignu pro maximální životnost
🤝 Furniture-as-a-Service – Výrobky se také pronajímají namísto prodeje a umožňuje se tak efektivnějšímu využití a údržbě nábytku
🛠️ Repasování a opravy – Renovace a opravy jsou součástí standardní nabídky
„Osobně bych rád poděkoval za pondělní prezentaci. Velice si cením lidského přístupu a prezentačních schopností pana Dana. Celé téma ESG mě nepřijde jako žádný strašák. Hodně to lidé zveličují a v rámci současné hysterie vůči jakémukoliv nařízení EU se toho bojí. Mnohé z uvedeného již sledujeme, nebo se tím minimálně zabýváme. Teď bude jen z toho potřeba udělat smysluplný report.“
– Jan Procházka, Senior Sales Manager
Společnost Ahrend byla založena v roce 1896 Jacobusem Ahrendem v Amsterdamu. Od svého vzniku se rozrostla v jednoho z předních evropských výrobců kancelářského nábytku, působícího na pěti kontinentech s více než 25 pobočkami a šesti výrobními závody. Ahrend se zaměřuje na vytváření inspirativních a produktivních pracovních prostředí, která podporují mentální pohodu zaměstnanců a zvyšují jejich produktivitu.

Pomáháme firmám, jako je Zentiva, knihkupectví Martinus, Centropen, Heureka nebo Kofola, dosáhnout jejich ESG závazků a stát se lídry v udržitelnosti. Poskytujeme služby od analýzy dvojí materiality, výpočet uhlíkové stopy po ESG report, strategii udržitelnosti a komunikaci. Řešení vždy přizpůsobíme vašim individuálním potřebám. Kontaktujte nás!
Cílem mnoha firem je vydat nefinanční report. Tím to však nekončí. Dále by měla následovat řada aktivit na využití jeho potenciálu. Na to se často zapomíná, a to je velká škoda.
Podnikatelský svět se postupně mění pod vlivem povinností spojených s ESG. Firmy se připravují na reportování jejich udržitelných praktik. Jak zajistit, aby tyto požadavky byly v souladu s činnostmi…
Stále více firem se již pravidelně věnuje tzv. nefinančnímu reportingu. Proč vlastně? O co se jedná?